(رِگولاتور شناسی Regulator)

 رِگولاتور سوئیچینگ ولتاژ برای محافظت و حفاظت از مدار الکترونیکی

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)





نکته : تنظیم کننده های سوئیچینگ ولتاژ نیز برای محافظت و حفاظت از مدار الکترونیکی از هر گونه آسیب احتمالی کار می کنند. که میکروکنترلر و ic ها نمی توانند به طور معمول ولتاژ را افزایش دهد.هنگامی که نوبت به اضافه کردن یک تنظیم کننده ولتاژ به مدار شما می رسد . تنظیم کننده ولتاژ در مدار  به عنوان راه انداز عمل میکند.

در رگولاتور سوئیچینگ ولتاژ ورودی باید حداقل دو یا سه ولت بیشتر از خروجی آنها باشد.برای راه اندازی بسیاری از قطعات و اِلِمان های الکترونیکی مدارها، نیاز به یک ولتاژ ثابت و بدون نوسان، مثل V5 داریم. ما برای این منظوراز قطعه ای به نام رگولاتور استفاده می کنیم.در رگولاتور های متغیر ولتاژ  سری (شماره فنی)  ولتاژ ورودی باید حداقل 2.3 ولت بیشتر از خروجی آنها باشد. حداقل ولتاژ ورودی و همچنین ولتاژ خروجی آنها متغیر است.



رگولاتور سوئیچینگ ؛ یک رگولاتور ولتاژ به صورت مدار مجتمع است. مشــخصات الکتریکی و فیزیکــی این نــوع رگولاتورها را میتوان از کتابهای اطلاعات مربوط به کارخانه ی ســازنده و sheet Data به دست آورد.در مدار های معیوب اندازه گیری ولتاژ های قســمت هــای مختلف تنظیم کننــده ی ولتــاژ یا (رگولاتور های تغذیه در مدار) و تحلیــل ارتباط بین مقادیــر اندازه گیری شــده می توانــد شــما را در پیدا کردن عیب، کمک کند.در این رگولاتور ها بایــد دامنه ی ولتاژ ورودی از دامنه ی ولتاژ تثبیت شده بیشتر باشد..با این حال، اگر منبعی را برای استفاده ‌های مختلف در دسترس دارید، می ‌توانید تنظیم ‌کننده‌ های خروجی قابل تنظیم را پیدا کنید که می ‌توانند با یک تنظیم ساده برای طیف وسیعی از خروجی‌ها استفاده شوند.




در رگولاتور سوئیچینگ ؛ حداقل بافر بین ولتاژ خروجی و ورودی است. برای مثال، اگر ورودی ۷ ولت دارید و به خروجی ۵ ولت نیاز دارید، حداقل خروجی ۲ ولت لازم است. اگر مشکوک هستید که ورودی 7 ولت به زیر 7 ولت کاهش می یابد، پس به اُفت خروجی کمتری نیاز دارید.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک